Pomoc Społeczna w Gminie Pakość

Chcemy Państwu przedstawić, co działo się w ostanich latach w Gminie Pakość.

Jeśli będzie trzeba, możemy nawet wówczas przedstawić na to dowody.

Zacznijmy dzisiaj od POMOCY SPOŁECZNEJ;

W roku 2022 rozpoczęto adaptację budynku po Przedszkolu Publicznym w Pakości na potrzeby Seniorów.

W ramach realizacji zadania wymieniono poszycie dachu na blachę płaską z rąbkiem stojącym wraz z wykonaniem warunków technicznych. Wykonano także remont elewacji, remont kotłowni wraz z wymianą zewnętrznych kominów murowanych na kominy systemowe, remont i częściowa wymiana ogrodzenia, wymiana stolarki okiennej, przebudowano częściowo instalację wodno-kanalizacyjną wraz z wymianą urządzeń sanitarnych, a także przebudowano częściowo instalację elektryczną wraz z częściową wymianą lamp oświetleniowych na naszych ulicach. Całkowity koszt zadania: 585 793,77 zł, w tym kwota dofinansowania w kwocie: 247 870,78 zł oraz wkład własny w kwocie: 337 922.99 zł. Dofinansowanie w ramach „Inwestycji z zakresu rewitalizacji obszarów miejskich w ramach polityki terytorialnej, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014 – 2020”.

  • W 2023 roku rozpoczęto centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego.

  • Powstaje parterowy, dwuskrzydłowy budynek zlokalizowany przy Dziennym Domu Pobytu „Senior+” w Pakości. W jednej części zlokalizowana będzie część całodobowa przeznaczona dla osób 5 osób. Jeden z pokoi przeznaczony będzie na opiekę „wytchnieniową” (aby człowiek mógł sobie odetchnąć); dalej (senior) przyp. red. dla rodziców/opiekunów i osób niepełnosprawnych, w którym będą mogli pozostawić swoje dziecko na krótki pobyt całodobowy. W drugiej części mieścić się będzie placówka wsparcia dziennego dla 20 osób. Koszt zadania to kwota 3 424 656,58 zł, z czego Gmina otrzymała dofinansowanie z „Funduszu Solidarnościowego” w wysokości 3 160 986.98 zł. Inwestycja zakończy się wiosną 2024r.

Zakupiony został także 9-osobowy samochód marki Renault Traffic – przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych w tym poruszających się na wózkach inwalidzkich. Koszt pojazdu to kwota: 137 137,50 zł, z czego wkład Gminy wyniósł 49,137,50zł.

Niebawem więcej informacji, miłego dnia!

Ps. Przepraszamy, ale nie mamy wglądu w informacje na temat Inowrocławia. Postaramy się je mieć, także innych gmin.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz!
Wpisz swoje imię